Strona główna
galeria
prev
prev
Galeria główna

BAF MASTER - nowa formuła ekspercka

 

P R O G R A M 


Nauka trwa I semestr w wymiarze 100 godzin dydaktycznych. Zajęcia odbywają się w weekendy (zjazdy co dwa tygodnie) w Muzeum Fotografii oraz Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. W roku akademickim 2017/2018 uczestnicy zrealizują prace dyplomowe w jednej z sześciu pracowni specjalistycznych (do wyboru na etapie rekrutacji).

--> Pracownia fotografii przyrodniczej i makrofotografii
prowadzenie: Adam Adamski

Możliwości, jakie daje współczesna technika nie gwarantują sukcesu w żadnej dziedzinie fotografii, dobra znajomość fotografowanego tematu wymaga nierzadko doświadczenia i wiedzy zdobywanej latami. Pracownia fotografii przyrodniczej umożliwi miłośnikom i adeptom tej specjalizacji udoskonalić swoje umiejętności warsztatowe, poznać sprzęt oraz przygotować się do fotografowania w terenie.

Adam Adamski:
fotograf od czasu studiów zawodowo związany z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu. W latach 1991-2016 pracownik Wydziału Biologii i Nauk o Ziemi oraz Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska; w latach 1997-2016 kierownik Wydziałowego Muzeum Przyrodniczego. Obecnie prowadzi Pracownię Fotograficzną w Zakładzie Konserwacji Malarstwa i Rzeźby Polichromowanej. W swojej pracy łączy naukę (doktorat z nauk biologicznych) ze sztukę (habilitacja z dziedziny sztuk filmowych). Jest członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików. Uczestnik wielu wystaw indywidualnych i zbiorowych, autor licznych publikacji naukowych. Pomysłodawca i dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Fotografii i Filmu Przyrodniczego „Sztuka Natury”.
Więcej informacji na stronie: www.adamadamski.com

--> Pracownia fotografii portretowej, modowej oraz aktu 
prowadzenie: Jacek Ziółkowski

Sprawne poruszanie się w wielu obszarach fotografii to jedna z podstawowych umiejętności fotografa komercyjnego. Dzięki godzinom spędzonym w studio oraz pracy z modelkami i modelami, uczestnicy zajęć będą w stanie poradzić sobie z najbardziej skomplikowanymi sytuacjami, związanymi z oświetleniem i kompozycją zaprojektowanych wcześniej planów zdjęciowych. 

Jacek Ziółkowski:
z wykształcenia mgr inż. chemii; po krótkim epizodzie wykładowcy na ATR, w 1990 r. założył Agencję Fotograficzną J&J studio i prowadzi ją już ponad 20 lat (aktualnie połączoną z Agencją Modelek). W dorobku artystycznym ma kilka wystaw fotograficznych, zarówno indywidualnych, jak i zbiorowych. Moderator na forum nikoniarze.pl, lider grupy fotograficznej „Fotokujawy”, organizator rozmaitych wystaw, plenerów fotograficznych, kursów i warsztatów fotograficznych.

--> Pracownia fotografii reporterskiej i  teatralnej 
prowadzenie: Wojtek Szabelski

Fotoreporter to nie paparazzi polujący na celebrytów, lecz ktoś, kto uważnie obserwuje świat, a jego podejście do fotografowanego tematu jest głęboko humanistyczne. Uczestnicy zajęć dowiedzą się, co znaczy pozostać niezauważonym obserwatorem i dokumentatorem rzeczywistości. Także praca ze światłem, zwłaszcza scenicznym, wymaga dużej wiedzy i odpowiedniego przygotowania – by w sposób właściwy oddawać dramatyzm fotografowanych scen.

Wojtek Szabelski:
tajemnice fotografii odkrywał w małej ciemni pod schodami rodzinnego domu w Koszalinie. Od 1988 roku fotoreporter CAF – Centralnej Agencji Fotograficznej w Warszawie, do 2008 roku współpracujący z Polską Agencją Prasową. Po 20 latach pracy agencyjnej został freelancerem. Aktualnie prowadzi własną agencję fotograficzną, w której realizuje autorskie projekty. Aparat towarzyszy mu w pracy i poza nią. Fotografuje pod wodą, w jaskiniach, w powietrzu i na ziemi, jest płetwonurkiem i pilotem. Autorem kilkunastu wystaw indywidualnych i zbiorowych. Jego zdjęcia sportowe nagradzano m.in. w Konkursach Polskiej Fotografii Prasowej czy World Sport Photo Contest w Tokio. Swoje zainteresowanie teatrem od wielu lat przekłada na język fotografii, m.in. podczas Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Kontakt”, Festiwalu „Klamra”, Festiwalu Teatrów Lalkowych w Toruniu czy Festiwalu MALTA w Poznaniu. Więcej szczegółów: www.szerokikadr.pl/fotograf-miesiaca/wojtek-szabelski

--> Pracownia fotografii kreacyjnej i technik XIX-wiecznych
prowadzenie: Marek Noniewicz

Uczestnicy zajęć odkryją potencjał tkwiący w fotografii tradycyjnej. Poznają specyfikę pracy z kamerą wielkoformatową oraz techniki tworzenia unikatowych odbitek (cyjanotypia, papier solny) – nauczą się samodzielnie przygotowywać odpowiednie roztwory, preparować papier światłoczuły i go naświetlać.
XXI wiek przyniósł rewolucyjne zmiany w technikach obrazowania. Ułatwienia technologiczne pozbawiły fotografię pierwiastka tajemnicy, może dlatego „zwolennicy szybkości”, znudzeni zawrotnym tempem, szukają magii i aury niesamowitości w zapomnianych technikach. W obszarze mojej aktywności znajduję się głównie fotografia, choć coraz częściej myślę, że interesuje mnie światłoczułość. Jestem przekonany, że sposób zapisu odzwierciedla proces myślenia o obrazie i jego recepcję, stąd też częściej sięgam po techniki historyczne i eksperymentalne czy efemeryczne formy zapisu, traktując je jako rodzaj klucza do języka natury. Staram się ożywić mit, próbuję znaleźć dla niego współczesny kontekst. Nieodwracalność i nieustanne przeobrażenia procesów srebrowych są w jakiś sposób tożsame ze zmiennością świata przyrody. To, co staram się rejestrować, to przebieg tych zmian.

Marek Noniewicz:
popularyzator fotografii otworkowej; pierwsze swoje zdjęcia w tej technice wykonywał jeszcze w ubiegłym wieku. Absolwent uczelni fotograficznych w Polsce i w Czechach. Specjalista XIX-wiecznych technik fotograficznych, kurator wystaw, autor publikacji. Swoje prace prezentował na wystawach indywidualnych i zbiorowych w Polsce, Rosji i Stanach Zjednoczonych. Jego fotografie znajdują się w kolekcjach: Muzeum Okręgowego im. Leona Wyczółkowskiego  w Bydgoszczy, Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki Czasu” w Toruniu oraz w kolekcjach prywatnych w kraju i za granicą.  Więcej szczegółów: www.mareknoniewicz.blogspot.com

 --> Pracownia fotografii ulicznej – street photo 
prowadzenie: Darek Bareya

Nieco odmienne podejście do pracy z aparatem w mieście, dokumentowania oraz portretowania ludzi, zakłada tworzenie relacji z fotografowanymi modelami – wzajemne zaufanie pozwoli stworzyć portrety pełne głębi psychologicznej.

Darek Bareya:
absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Toruniu. Laureat DEBUTS 2015 - 50 najlepszych debiutujących fotografików z Polski. Od lat z pokorą i uwagą obserwuje życie „mieszkańców ulicy”. W pracy fotografa ważny jest dla niego kontakt z drugim człowiekiem, a umiejętność jego nawiązywania stara się zamknąć w kadrze. O swoim głęboko humanistycznym podejściu do obrazu mówi: Czasami mówię, że fotografia jest prosta (zdecydowanie prostsza od większości sztuk plastycznych), wystarczy skierować obiektyw tam, gdzie się chce i nacisnąć spust. I z technicznego punktu widzenia jest to prawda. Fotografia jest dla mnie notatnikiem mojej coraz gorszej pamięci. Utrwalić wygląd cielesny istoty ludzkiej – to znaczy wyrwać ją rzece przemijania. Jest dla mnie autoterapią, raz zwę ją projektem „bliskość”, a raz szukaniem w ludziach światła, któremu bezustannie towarzyszy mrok. Fotograf pojawia się tylko po to, by dokonać wyboru, by nadać orientację i wymowę psychologiczną opisywanemu zjawisku. Na pewno może się nią zajmować tylko człowiek z pasją, dla którego ta profesja nie jest rzemiosłem, lecz losem, zresztą dotyczy to nie tylko fotografików, ale wszystkich artystów. Ważne jest to, że pomaga ludziom żyć – i to wystarczy. Chciałbym mieć sfotografowany wiersz, opowiadanie, powieść, ale nie chodzi mi o jakąś literacką analogię, tylko o cykl dotyczący świata i życia samego fotografika. Kiedyś Salvador Dali próbował robić inscenizowane fotografie swoich obrazów, odgrywając własne żywe obrazy. I tędy prowadzi droga, która ma swój początek w secesji. Ktoś zapyta: A więc fotografie fabularne? Nie wiem, być może, zawsze jednak jako dzieło operatora i reżysera w jednym, w poecie, i zawsze najpełniejszy obraz świata. Obraz, który mówi!
 
--> Pracownia fotograficznej kreacji obrazu 
prowadzenie: Patryk Chenc

Przemyślana fotografia reklamowa to godziny pracy koncepcyjnej, przy budowaniu planu fotograficznego i oświetlenia. Uczestnicy zajęć zdobędą tę umiejętność pod okiem specjalisty – nauczą się reżyserować plan oraz realizować go w praktyce.

Patryk Chenc:
absolwent Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu na kierunku fotografia. Współpracuje z BlackFish Studio w Bydgoszczy, zajmując się obrazem ruchomym. Operator i montażysta w produkcjach komercyjnych, a także licencjonowany pilot obsługujący drony do celów fotograficznych i filmowych. O swojej aktywności twórczej mówi: Skupiam się na fotografii konceptualnej, czasem więcej w tym teoretyzowania o powodach robienia zdjęć niż rzeczywistych fotografii, ale odchodzę od fotografii mówiącej o obrazie samym w sobie i przenoszę ją w przestrzeń. Pozwalam obrazom wchodzić w relacje między sobą, nadając im szersze znaczenia przez kontekst, zestawienia, dobór podłoża i sposób ekspozycji. Lubię też prace wideo i obraz, który ma nieść jakieś dodatkowe znaczenie niż tylko rejestrować rzeczywistość. Bardziej jak rzeczywistość wtórnie przetworzona, ale bez GMO.

 

P Ł A T N O Ś C I   Z A   B A F   M A S T E R

Kwota za edycję BAF MASTER w roku akademickim 2017/2018 wynosi 2100 zł (100 godz. dydaktycznych).

Obowiązuje podpisanie umowy w Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG z deklaracją wybranej formy płatności:

1 rata – 2100 zł

2 raty – 1200 zł za każdą ratę

 

Fakultatywne dopełnienie Dyplomem Studiów Podyplomowych wynosi 1200 zł.

Zniżki:

10% zniżki dla studentów WSG i absolwentów BAF

Opłata wpisowa:

1 maja- 30 czerwca – wpisowe 0 zł 
1 lipca- 31 lipca – wpisowe 100 zł 
1 sierpnia- 30 sierpnia – wpisowe 200 zł
od 1 września – wpisowe 300 zł

 
Płatność przelewem na konto:

Wyższa Szkoła Gospodarki
Bydgoszcz, ul. Garbary 2
BZ WBK  26 1090 1072 0000 0001 1991 0567
z dopiskiem: BAF MASTER imię i nazwisko

 

Formularz zgłoszeniowy do pobrania w zakładce ZAPISY
galeria
prev
prev
Z życia BAF
galeria
prev
prev
Prace zaliczeniowe
galeria
prev
prev
Galeria słuchaczy