P R O G R A M R. A. 2 0 2 0 / 2 0 2 1
Zajęcia odbywają się w weekendy (zjazdy co dwa tygodnie) w Muzeum Fotografii oraz Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. W roku akademickim 2020/2021 uczestnicy zrealizują prace dyplomowe w jednej z 3 pracowni specjalistycznych (do wyboru na etapie rekrutacji).
--> Pracownia fotografii przyrodniczej i makrofotografii
prowadzenie: Adam Adamski
Możliwości, jakie daje współczesna technika nie gwarantują sukcesu w żadnej dziedzinie fotografii, dobra znajomość fotografowanego tematu wymaga nierzadko doświadczenia i wiedzy zdobywanej latami. Pracownia fotografii przyrodniczej umożliwi miłośnikom i adeptom tej specjalizacji udoskonalić swoje umiejętności warsztatowe, poznać sprzęt oraz przygotować się do fotografowania w terenie.
--> Pracownia fotografii portretowej
prowadzenie: Jacek Ziółkowski
Sprawne poruszanie się w wielu obszarach fotografii to jedna z podstawowych umiejętności fotografa komercyjnego. Dzięki godzinom spędzonym w studio oraz pracy z modelkami i modelami, uczestnicy zajęć będą w stanie poradzić sobie z najbardziej skomplikowanymi sytuacjami, związanymi z oświetleniem i kompozycją zaprojektowanych wcześniej planów zdjęciowych.
--> Pracownia fotografii analogowej i technik XIX-wiecznych
prowadzenie: Marek Noniewicz
Uczestnicy zajęć odkryją potencjał tkwiący w fotografii tradycyjnej. Poznają specyfikę pracy z kamerą wielkoformatową oraz techniki tworzenia unikatowych odbitek (cyjanotypia, papier solny) – nauczą się samodzielnie przygotowywać odpowiednie roztwory, preparować papier światłoczuły i go naświetlać.
XXI wiek przyniósł rewolucyjne zmiany w technikach obrazowania. Ułatwienia technologiczne pozbawiły fotografię pierwiastka tajemnicy, może dlatego „zwolennicy szybkości”, znudzeni zawrotnym tempem, szukają magii i aury niesamowitości w zapomnianych technikach. W obszarze mojej aktywności znajduję się głównie fotografia, choć coraz częściej myślę, że interesuje mnie światłoczułość. Jestem przekonany, że sposób zapisu odzwierciedla proces myślenia o obrazie i jego recepcję, stąd też częściej sięgam po techniki historyczne i eksperymentalne czy efemeryczne formy zapisu, traktując je jako rodzaj klucza do języka natury. Staram się ożywić mit, próbuję znaleźć dla niego współczesny kontekst. Nieodwracalność i nieustanne przeobrażenia procesów srebrowych są w jakiś sposób tożsame ze zmiennością świata przyrody. To, co staram się rejestrować, to przebieg tych zmian.
Formularz zgłoszeniowy dostępny w zakładce ZAPISY